Redactie Radio Centraal Rotating Header Image

Manu Claeys (stRaten Generaal)

Share

Manu Claeys van stRaten Generaal luisterde naar het interview met  Patrick Janssens en hoorde het graag. “De argumenten de hij nu aanhaalt voor en tunnel ver van de stad, hebben we al in september 2005 geformuleerd op onze eerste persconferentie.”

We laten hem ook nog reageren op een aantal argumenten tegen het ARUP-SUM tunneltracé,
nl.:
-het feit dat de tunnel onder een Seveso-bedrijf loopt, “We hebben in het verleden nog dingen gedaan die nog nooit gedaan waren. Ze komen nu vanuit Rusland kijken hoe die tunnel onder het centraal station is aangelegd.”
-het feit dat de snelheid in de tunnel lager zou zijn dan op een viaduct: “dat heeft te maken met het verlies aan snelheid bij het uitkomen van de tunnel, maar dat is er ook bij het oprijden van het viaduct en de op- en afritten in het BAM scenario”
– de stedelijke ringweg die nodig zou zijn en niet in het ARUP-SUM tracé zit: “het lokaal verkeer in het ARUP-SUM scenario zal nog over de ring kunnen rijden. We moeten de nood voor een stedelijke ringweg bekijken. Maar die is ook nog helemaal niet uitgewerkt in het BAM scenario. Het ziet er naar uit dat het uitloopt op een verbreding met 6 rijstroken en dat na 2016 de volledige ring zal opgebroken worden.”
-het juridisch argument tegen een tweede of andere vraag in het referendum: “larie, de adviescommissie die vragen bij referenda evalueert heeft in maart al gezegd dat de vraag aan actualisatie toe was.”

En de coming-out als tegenstander van het tunnel alternatief van Peeters en De Wever. “We zijn de manier waarop premier Peeters op het dossier gaat wegen kotsbeu.”

0 Comments on “Manu Claeys (stRaten Generaal)”

Leave a Comment