Redactie Radio Centraal Rotating Header Image

Politiek, media, Helmut Lotti en de Antwerpse mobiliteitsknoop

Share

De regeringspartijen houden de lippen op elkaar tot de ‘definitieve’ keuze tussen de verschillende varianten van het BAM tracé gemaakt is . Ze waren dus niet bereid tot een gesprek over de Antwerpse mobiliteitsknoop na de publicatie van de Leuvense studie (uitgevoerd door TML) die concludeerde dat het Meccano-tracé  beter scoort dan het BAM tracé. Wim van Hees van Ademloos kwam wel naar de studio en laat zijn licht schijnen op de situatie.

Het interview met Griet De Ceuster van TML   over de vergelijkende studie tussen de BAM- en Meccano-tracés viel in het water door technische problemen. We proberen het later opnieuw.


Naschrift:
In tegenstelling tot wat Wim van Hees aangeeft, werd tijdens de gemeenteraadszitting op de dag na de volksraadpleging van 18 oktober wel degelijk een motie gestemd die het BAM-trace niet verwierp: ‘de oosterweelverbinding in zijn huidige vorm’ werd verworpen tijdens de zitting, niet de bouwaanvraag ‘op het huidig voorzien tracé tussen linkeroever en Merksem Deurne’. Zie ook HIER.

De Wappertunnels die de regering afgelopen week besliste aan te leggen volgen het advies van de gemeenteraadszitting van 19 oktober 2009, maar respecteren niet de uitslag van de volksraadpleging.

0 Comments on “Politiek, media, Helmut Lotti en de Antwerpse mobiliteitsknoop”

Leave a Comment